SISTEM PAWAH..JANGAN BERPALING TADAH..SUDAH!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera…

Apa khabar sahabat semua yang masih setia membuka blog saya yang tak seberapa ni…hehehe…nak cite sikit je..pasal gaya penulisan saya ni kekadang bila saya terbaca blog lain…macam sama je pengenalan dia…gaya dia susun ayat pun macam sama jek…kebetulan agaknya…

Oklah…biarlah dia nak tiru ke nak ape ke..janji sesama boleh berjaya!! Pertama sekali nak ucap terima kasih kepada sahabat yang menelefon bertanya mengenai kambing..samaada nak beli, nak belajar, nak datang melawat…nak belanja je belum ade…hehehe…bro amir, bro amri, mr siva, Tuan Abdullah, Tuan Omar, bro rosli, bro am, Mr sara, Hj Kifli, Cik Yati, Mr Rama..abg ibrahim..abg din..sori kalau terlupa nak letak nama..Terima kasih sekali lagi kerana meletakkan kepercayaan kepada kami untuk membeli baka kambing kami ataupun berkongsi maklumat mengenai ternakan…harapan semoga anda semua juga berjaya..kalau saya boleh..kenapa tidak anda semua???

Sistem Pawah?? Ramai juga yang bertanya pada saya samaada menawarkan sistem pawah atau contract farming ni…bukan saya tak mahu…saya merasakan masih belum layak untuk menjadi
sifu atau belum layak untuk menawarkan kepada public sistem tersebut. Dengan prasarana yang belum lengkap..dan lebih utamanya ialah ilmu berkaitan ternakan ni..saya baru nak masuk 2 tahun dalam bidang ternakan ni…semakin lama saya duduk dalam dunia ternakan ni..rasanya semakin banyak yang saya tak tahu…harapan saya semoga sahabat yang ingin menceburi sistem pawah atau contract farming ni kena pastikan syarikat yang menawarkan khidmat tersebut boleh dipercayai…lebih elok sekiranya syarikat tu sekurang-kurangnya sudah 5-10 tahun dalam bidang ternakan..kalau setakat baru setahun jagung dah sibuk nak menawarkan sistem pawah…sendiri mau ingat la kan…tapi siapa tahu…kekadang dengan sistem pengurusan yang baik..syarikat yang baru juga boleh jadi lebih baik dari yang lama…duit masing-masing..pepandaila guna kepala nak berfikir…hehehe…

Ok..kandang baru saya di Pulau Meranti sudah siap…sedia menanti kehadiran stok-stok kambing yang baru tiba…Alhamdulillah…sekarang ni sambung semula projek menambah kandang di Pusat Ternakan Mini Kambing Boer di Rembau…ntah bila siapnya tu tak tahula..almaklumla kan….tunggu gaji…baru bleh buat sikit…hehehe…nak pilihanraya ni…takde ke wakil rakyat yang berminat nak salurkan bantuan pada Pusat Ternakan Mini Kambing Boer?? Hahaha…jangan haraplakan?? Takpe…walaupun modal saya tak seberapa..sekurang-kurangnya saya tak menagih simpati orang lain…saya nak buktikan yang penternak seperti saya juga boleh hidup tanpa bantuan mereka…kalau saya boleh buat..kenapa anda semua tak boleh??? Sekian..jumpa lagi.

%d bloggers like this: