TAHUN BARU…KERJA KENA LEBIH!!!

Assalammualaikum dan selamat sejahtera….

Penat…itu aje yang boleh saya cakap…bulan ni..bila buat promosi lebih sikit dalam internet…ramai juga yang menelefon..bertanya harga..tanya kambing ape…tanya saya dah kawin belum..eh silap..tanya kambing yang dijual dah penah kawin ke belum…macam-macam la…terima kasih pada abg. pawie, abg azam, bro faisal, abg shahrul, haji sidek, mr mahed, mr rajah, kak lis..memacam lagi la…(sori kalu saya terlupa nak letak nama)..ade yang saya bawa ke kandang…ade yang belanja saya minum…terima kasih bebanyak…tak beli kambing tak ape…janji silaturrahim dapat dihubungkan antara penternak…dari sini barula kita boleh sama-sama berjaya bila memasing sesama tolong-menolong…tak kira bangsa dan agama…syabas rakyat Malaysia!!! Ade satu lagi penternak bangsa cina dari Banting…lupa la dia punya nama…soli aaa….

macam mana dengan harga makanan kambing?? Ade naik ke? Saya dengar sekarang di Serting penternak kecil macam saya dah tak bleh amik direct pellet biopalma. Kesian kan penternak macam saya ni…xpe…sekarang saya sedang memproses silaj sendiri…lepas ni…katakan selamat tinggal pada pellet yang mahal…hehehe…dan pastinya saya akan berkongsi ramuan dan ilmu tersebut dengan semua penternak….PERCUMA..(pengeras teh tarik secawan jadikla)

Kambing semua sihat? Hehehe…kambing yang tiba dari Indonesia dan Australia laku macam goreng pisang…tapi kita perasan tak?? Mana peginya kambing-kambing ni semua? Ade kita jumpa kat pasar tak? Takde kan…kambing ni semua akan ghaib sebaik saje tiba di Malaysia…hehehe…bagus…adekah ini maknanya bekalan kambing masih tidak mencukupi? Adakah semua penternak ni buat baka je…dan mungkin satu hari nanti di Malaysia kita ade lambakan kambing boer? Tak mustahil…dan tak mustahil kita pula akan mengeksport kambing boer ke negara luar….InsyaALLAH…Jumpa lagi…berhati-hati di jalanraya!!!

%d bloggers like this: