Kambing Jantan FB Baru Sampai…

Kambing baru sampai!!!

 

Ada 3 tingkat crate ni…tiap satu tu isi kambing le…

Mintak kurang harga ke bang??? hehehe…

Bro sham ni kira otai gak la pasal kambing ni…saya banyak blaja dari dia….

Pindah kambing masuk ke dalam lori…kira bebetul ye bang!!

Malam Selasa yang lepas 6/11/07…saya terima panggilan dari importer mengatakan kambing akan sampai pada pukul 10 malam…dengan cergas saya cari lori….TAK DAPAT!!! Akhirnya…saya gunakan van sendiri je untuk angkut kambing dari LCCT ke kandang di Rembau…nasib buck yang saya beli tu jinak…hehehehe…itu pun terpaksa berebut dengan 2-3 orang penternak yang mahukan buck yang sama…nasib baik Tuan Punya/Tauke Besar baik ngan saya…hehehe…akhir sekali dia bagi kat saya gak…Alhamdulillah…dalam pukul 11 malam…kitaorang masuk la kat tempat animal hotel kat LCCT tu (MAS Kargo)…satu..satu…crate yang di bawak ke tempat pemunggahan…pembeli/penternak memasing mula la mencongak…melihat kualiti kambing yang dibawa masuk…saya?? Hehehe…sekor je saya punya…kambing betina naik lori le….hahaha….nak tau kul bape baru kuar dari LCCT?? 4.45 pagi, rabu, 7/11/07…bergegas balik Rembau…lepas tu balik semula Sepang…sebab saya masuk keje kul 8.00 a.m….memang tepat kul 8.00 a.m. saya sampai ofis…mata ni toksah kata la…berat gile…hehehe…itula pengorbanan dia kan…balik keje je petang tu…lepas Isyak…terus pengsan sampai esok pagiii….nasib cuti Deepavali…

Okla…cite banyak tak guna…nah…layan gambar ni…pada penternak yang lum pernah masuk dalam tu…tengokla camne diaorang pindahkan kambing dari crate masuk dalam lori…riuh?? hehehe…seronok gak…layan!!!!

 

 

%d bloggers like this: