Cuti Sekolah Membawa Rezeki

Assalammualaikum…dan selamat sejahtera…
Pertama sekali..maaf sebab dah lama tak update blog…terlalu sibuk dengan urusan kerja dan juga urusan kambing…hehehe..Alhamdulillah..masa yang ada akan saya gunakan sebaik mungkin untuk update blog ni….
2 Minggu lepas saya ada berjumpa dengan beberapa orang penternak…yang baru..yang lama…semua berkongsi pengalaman…masing2 bercerita penyakit kambing masing2…itulah..inilah..jadik takut pun ada..yela..kambing bukannya murah…tapi Alhamdulillah…kambing saya masih sihat dan cergas…tapi..2 minggu lepas..kejadian tak diingini berlaku…sekor kambing boer saya patah kaki…mmm…terus saya ambil kain dan kayu..kononnya buat pertolongan cemas…hehehe…tapi bila pakcik saya tengok je..dia gelakkan…ntah daun apa yang dia letak…lepas tu dengan sedikit bacaan memohon perlindungan dari ALLAH…selepas dua minggu..kambing tersebut dah boleh berlari dan melompat macam biasa…Alhamdulillah….Nanti saya kongsi dengan anda semua bagaimana ubat tradisional yang pakcik saya gunakan untuk merawat kambing yang patah kaki….
Sekarang ni cuti sekolah dah nak habis…mesti banyak penternak yang tersenyum lebar…mana taknya..kenduri sana-sini…hehehe…masyukkk….bagusla…harap bukan musim cuti sekolah je…harap bukan musim cuti sekolah pun permintaan kambing laris macam goreng pisang panas….
Di kampung saya…ada baru bukak kandang baru…pakcik saya beritahu..itu adalah projek kerajaan…ntahla…nanti minggu ni saya balik kampung..saya selidik..hehehe….diaorang bela kambing atas tanah…maksudnya takde kandang atas…mmm…menarik tu…harap saya dapatla belajar macam mana diaorang buat…jumpa lagi nanti…salam.

%d bloggers like this: