Selamat Menceburi Bidang Ternakan

kandang lama milik pak cik….tauke jcb ni…bt8.jpgSemasa proses membersihkan kawasan tanah seluas 1 ekarbt16.jpg

Assalammualaikum semua dan selamat sejahtera….

Saya merupakan pendatang baru dalam dunia penternakan ini. Saya masih bekerja makan gaji, tapi memberanikan diri menceburi bidang penternakan dengan hasrat untuk bekerja sendiri satu hari nanti. Saya memulakan penternakan kambing pada 01/01/2007 di mana semua kerja-kerja pembinaan kandang, senang kata…segalanya memang saya yang uruskan. Lagi satu nak bagitau….projek penternakan ni saya mulakan dengan modal sendiri…nanti saya attachkan gambar dalam ni sebagai panduan kepada bakal penternak atau sesiapa sahaja yang mempunyai bajet yang kurang tapi berminat untuk menternak kambing macam saya…opss…lupa plak nak bagitau…kos untuk membersihkan tanah ni sebanyak RM550 untuk 2 hari sebab tanah milik arwah nenek saya ni memangla kecik tapi pokok buah banyak….besar-besar plak tu…tapi ade beberapa pokok yang tidak ditumbangkan sebab redup la skit nanti…hehehehe…jumpa nanti.

