Gambar Semasa Proses Membuat Kandang

s4.jpg     s3.jpg

s2.jpg     s5.jpg

p1000463.jpg        p1000332.jpg

Teringat saya masa baru nak buat kandang dulu…dengan tenaga kerja yang terhad…saya gagahkan jugak untuk merealisasikan projek kambing saya ni…syukur pada ALLAH sebab pakcik saya memang mahir membuat rumah dan memasang pagar. Dia punya letih…mmm…toksah cakapla…kalau drive balik ke sepang tu…mata ni berat je…macam dah tak larat dah…

Kalau nak kira ukuran kandang saya ni cuma 20×30 kaki je….dengan penggunaan kayu 2nd hand dan hanya zink dan kayu lantai sahaja yang baru…saya dapat menjimatkan kos pembinaan kandang sebesar ini dari rm15k kepada rm5k sahaja…banyak tu…tapi proses mendirikan kandang ni mencatat kenangan yang paling manis…di mana selama 3-4 bulan..harung hujan..panas…akhirnya siap kandang untuk diduduki oleh kambing yang bertuah…sebab apa bertuah?? sebab kandang ni tuan dia yang buatkan sendiri…orang lain kebanyakannya upah kontraktor…iyela…projek mereka besar…projek kambing saya projek bajet…

Esok saya akan balik kampung dan saya akan update berita pasal anak kambing yang baru lahir….tak sabar gak nak balik…sebab dari Jumaat lepas anak kambing tu lahir…samapi hari ni…masih belum sempat balik kampung…dan mungkin saya akan menerima pelawat esok…pelawat yang beriya hendak melawat kandang saya…sedangkan sudah banyak kali saya beritahu yang kandang kambing atau projek kambing saya ni tidak sehebat projek kambing lain…dan dia juga yang membakar semangat saya…katanya biar kita bermula perlahan…tapi terus ke hadapan…jangan pandang belakang lagi….jumpa nanti!!

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

